Искать …

Поиск

Искать выставки, концерты …

Фонд «Помогаю детям»

„Aitan lapsi kunsti juurde“ on heategevusfondi Aitan Lapsi ja Eesti Kunstimuuseumi koostööprojekt, mille raames saavad paljud koolilapsed tasuta osaleda Eesti Kunstimuuseumi muuseumitundides.

Projektist lähemalt.

Projekt „Aitan lapsi kunsti juurde“ saab võimalikuks tänu taarakogumispunktides kogutud annetustele, Eesti Kunstimuuseumi panusele ning headele sponsoritele. Pakendiautomaatides, kuhu on paigaldatud vastav nupp annetuse tegemiseks, saab iga inimene pandipakendite tagatisrahaga toetada lastele kultuurielamuste pakkumist.

Kogu annetatud raha läheb Eestis elavatele lastele kunsti, teatri ja kirjandusega seotud elamuste pakkumiseks. Projekt „Aitan lapsi kunsti juurde“ võimaldab lastel osaleda Eesti Kunstimuuseumi filiaalide haridusprogrammides.

Muuseumitunnid

Iga selline külastus Eesti Kunstimuuseumi filiaalidesse toimub spetsiaalse muuseumitunni raames. Käelist tegevust sisaldavad tunnid on interaktiivsed ja heaks täienduseks koolitundidele. Eesti Kunstimuuseumi muuseumitunnid pakuvad avastamis- ja kaasamõtlemisrõõmu igas vanuses õpilastele, olles ka suurepäraseks keelekümbluse võimaluseks. Muuseumitunde juhendavad muuseumipedagoogid või selleks koolitatud inimesed ning need on koostatud vastavalt laste vanusele. Muuseumitundide tavapärane kestus on 60–90 minutit. Mitmeid tunde saadab ka loovtöö.

Julgustame osalema ka erivajadustega laste ja intellektipuudega täiskasvanute gruppe – Eesti Kunstimuuseumi kõikidel filiaalidel on välja töötatud spetsiaalsed haridusprogrammid, mis on suunatud erivajadustega inimestele.

Kevad 2020

„Aitan lapsi kunsti juurde“ taotluste esitamine 2020. aasta kevadeks (jaanuar – mai 2020) on avatud.  

Registreerida saab tasuta muuseumitundidesse, mis toimuvad Kadrioru kunstimuuseumis, Mikkeli muuseumis, Niguliste muuseumis, Adamson-Ericu muuseumis ja Kumu kunstimuuseumis. Enne taotluse esitamist palume tutvuda „Oluline teada“ infoga. 

 

Niguliste muuseum pakub projekti raames järgmisi tunde:

Lõvijaht Nigulistes

Püsinäitusel
Põhikooli I astmele

 

Muuseumitunnis otsitakse Niguliste kunstiteostelt lõvisid. Lõbusa otsimismängu käigus tehakse tutvust Niguliste muuseumi tähtsamate kunstiteostega. Üheskoos uuritakse, milliseid tähendusi lõvid kannavad ja mis põhjusel on neid muuseumis nii rohkelt. Tunni lõpus joonistatakse või meisterdatakse lõvisid.

Märksõnad: kunstiteoste uurimine, detailid, sümbolid, meisterdamine, lõunamaa loomad, kaslased

 

Niguliste ABC

Püsinäitusel
Põhikooli II ja III astmele

 

Programmis antakse ülevaade Niguliste kiriku ehitusloost ning tähtsamatest kunstiteostest. Tutvutakse nii Bernt Notke „Surmatantsu“, Niguliste muumia legendi kui ka üldisemalt hoone põneva ajaloo ning arhitektuuriga. Sellele järgneb viktoriin, kus saab selgeks, kelle pilk on olnud Nigulistes ringi kõndides kõige teravam ja kõrv kõige tähelepanelikum. Parimale auhind.

 

Märksõnad: arhitektuur, ajalugu, ühiskonnaõpetus, Bernt Notke „Surmatants“, Hermen Rode altariretaabel, Hansaliit

 

Erivajadusega õpilased

 

Käe jälg kivis

Püsinäitusel
Intellektipuudega, nägemispuudega õpilastele

 

Muuseumitunnis on õpilastel võimalik „näha“ kätega puudutades mõningaid Niguliste muuseumi kunstiteoseid, näiteks hauakive ja püha Cristophoruse skulptuuri. Huvi võivad pakkuda ka sajandite vanused uksed ja kiviseinad. Tund lõppeb loomingulise ülesandega.

 

Märksõnad: Cristophoruse legend, erinevad materjalid, puit, kivi, kirikukellad, hauaplaadid

 

Lõvijaht Nigulistes

Püsinäitusel
Intellektipuudega õpilastele

 

Muuseumitunnis otsitakse Niguliste kunstiteostelt lõvisid. Lõbusa otsimismängu käigus tehakse tutvust Niguliste muuseumi tähtsamate kunstiteostega. Üheskoos uuritakse, milliseid tähendusi lõvid kannavad ja mis põhjusel on neid muuseumis nii rohkelt. Tunni lõpus joonistatakse või meisterdatakse lõvisid.

 

Märksõnad: kunstiteoste uurimine, detailid, sümbolid, meisterdustöö, lõunamaa loomad, kaslased

 

Inglid Niguliste kunstiteostel

Püsinäitusel
Intellektipuudega õpilastele

 

Muuseumitunnis räägitakse inglitest. Kes on ingel ja millistena me tänapäeval ingleid ette kujutame? Koos tunnijuhiga vaadeldakse, kuidas ingleid vanemas kunstis kujutati ja milliseid tähendusi eri kujutusviisid kandsid. Lõpetuseks joonistatakse oma kaitseingel või jõulukaart.

 

 

Tunnid toimuvad püsinäitusel.
Programmide kestus on 60 minutut.

 

Присоединиться к новостной рассылке!

Нажмите сюда